Lufthansa odhaduje, že po tzv. koronakríze bude mať v prevádzke približne o 100 lietadiel menej, čo povedie k zrušeniu „celkovo 22.000 pozícií na plný úväzok v celej skupine, z toho polovica z nich bude v Nemecku“.
Tieto pracovné miesta tvoria 16 % z celkovej pracovnej sily skupiny
Lufthansa, ktorá má 135.000 zamestnancov. Letecká spoločnosť však
uviedla, že sa bude zaoberať tým, ako by mohla využívať vládny systém
dotácií miezd v prípade skrátenia pracovného času a iné krízové
opatrenia, aby sa vyhla úplnému prepusteniu zamestnancov.
Lufthansu, podobne ako jej rivalov, zrazila pandémia na kolená, keďže
letecká doprava sa po vypuknutí ochorenia zastavila, aby sa zabránilo
jeho šíreniu. Približne 700 zo 763 lietadiel skupiny bolo uzemnených v
čase, keď cestovné blokády vrcholili a Lufthansa bola nútená umiestniť
87.000 zamestnancov do vládnych schém dotácií miezd po skrátení
pracovného času.
Dozorná rada spoločnosti Lufthansa minulý týždeň schválila dohodu o
záchrannom úvere od nemeckej vlády v hodnote 9 miliárd eur po tom, ako
spoločnosť zaznamenala v 1. štvrťroku čistú stratu 2,1 miliardy eur.
Nemecká vláda získa výmenou za záchranný balík 20-percentný podiel v
skupine s opciou na ďalších 5 % plus jednu akciu na zablokovanie
nepriateľských prevzatí.
Po páde ceny akcií stratila letecká spoločnosť svoje miesto aj vo frankfurtskom indexe Dax 30.
„Bez výrazného zníženia personálnych nákladov počas krízy by sme
prišli o možnosť na lepší reštart po jej skončení a hrozilo by nám, že
skupina Lufthansa vyjde z krízy výrazne oslabená,“ uviedol Michael Niggemann, šéf oddelenia ľudských zdrojov a právnych záležitostí leteckej spoločnosti.